معرفی کتاب امام رضا (علیه السلام) و زندگی

معرفی کتاب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فرصت  خطبه های نماز جمعه
عنوان کتاب امام رضا (علیه السلام) و زندگی
 
نویسنده مهدی غلامعلی
موضوع مناسبت جشنواره کتابخوانی رضوی
تاریخ ترویج جمعه 5 خرداد ماه
آخرین مهلت مسابقه اول تیر ماه
متنی که در فرصت خطبه های نماز جمعه عینا و به طور کامل قرائت می گردد. (مدت مورد نیاز 5 دقیقه)
ضرورت مقام معظم رهبری می فرمایند: کتاب، مادر تمدن‌ها و نیز عصاره‌ى آن‌ها است، و بشر با پدید آوردن کتاب، درس‌هاى بى‌شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گردمى‌آورد و در محیط بشرى، منتشر مى‌سازد و بدین‌گونه روزبه‌روز گنجینه‌ى ثروت بشرى، غناى بیشتر مى‌یابد.
کار چیست؟ در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط با ایشان، به معرفی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و این کتاب می پردازیم.
چرا این کتاب؟ کتاب «امام رضا (ع) و زندگی» را با توجه به اهمیت سبک زندگی رضوی و همچنین نیاز همه ما انسان ها به کسب روش های اصیل و معنوی برای داشتن زندگی بهتر در جامعه اسلامی، به شما مردم مومن و محب اهل بیت (علیهم السلام) معرفی می کنیم. 
متن معرفی محتوا کتاب « امام رضا (ع) و زندگی » نوشته آقای مهدی غلامعلی است که توسط انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) چاپ و عرضه شده است. این کتاب که گزارش ها و داستان هایی کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام رضا(ع) است، به این اصل اساسی که زندگی دنیا، نه «هدف» بلکه وسیله است پرداخته و با استعانت از سیره ائمه معصومین علیهم السلام می تواند به لحظات حیات، رنگ دیگری ببخشد؛ رنگی که رنگ خداست. این کتاب گزیده ای است از روایاتی که بازگو کننده شیوه رفتاری اهل بیت، به ویژه امام رضا (ع) است. در گوشه هایی از این کتاب آمده است: " امام نقل می کرد که بهترین و بالاترین خوراکی ها چه در دنیا و چه در آخرت، گوشت است. بهترین آشامیدنی در این دنیا و آن دنیا آب است. بر شما باد به روغن زیتون؛ زیرا معده را پاک، و اعصاب را تقویت می کند، و بیماری فرسوده کننده را از بین می برد، اخلاق را نیکو می کند، به روح آرامش می دهد، و اندوه و غم را می زداید. از میان میوه ها نیز انار بخورید؛ زیرا هر حبه ای از انار که وارد معده شود، قلب را صفا و نور می بخشد. البته هیچ چیز نزد خداوند منفورتر و مکروه تر از پرخوری نیست.
متن تاکید نهایی کتاب « امام رضا (ع) و زندگی» نوشته آقای مهدی غلامعلی یکی از کتاب های مناسب برای رده سنی بزرگسال (18 سال به بالا) در حوزه سبک زندگی اسلامی می باشد. «  امام رضا (ع) و زندگی» که تاکنون به شمارگان ده هزار نسخه رسیده است کتاب مناسبی برای شناخت ویژگی ها و سبک زندگی فردی و اجتماعی ائمه معصومین(علیهم السلام) می باشد که هم اکنون در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یکی از منابع این مسابقه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان معرفی شده است. این کتاب درباره جنبه های مختلف زندگی توصیه های عملی و کاربردی مناسبی دارد.
تاکید مجدد بر نام کتاب لطفا مشخصات کتاب را یادداشت کنید: کتاب « امام رضا (ع) و زندگی» نوشته دکتر مهدی غلامعلی- جهت شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به یکی از کتابخانه های عمومی استان یا به آدرس اینترنتی iranpl..ir  مراجعه نمایید. آخرین زمان شرکت در جشنواره 1 تیرماه می باشد. جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال است.
شرایط مسابقه این مسابقه در دو سطح فردی و خانوادگی بصورت مکتوب و آنلاین برگزار می گردد که کودکان نیز می توانند در بخش نقاشی این جشنواره شرکت کنند. بیش از صد جایزه نقدی یک میلیون تا ده میلیون ریالی و صدها جایزه غیر نقدی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان به برگزیدگان اهدا می گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.