معرفی کتاب مهارت های زندگی در سیره رضوی

معرفی کتاب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فرصت  خطبه های نماز جمعه
عنوان کتاب مهارت های زندگی در سیره رضوی
 
نویسنده محمد رضا شرفی
موضوع مناسبت جشنواره کتابخوانی رضوی
تاریخ ترویج جمعه 26 خرداد ماه
آخرین مهلت مسابقه اول تیر ماه
متنی که در فرصت خطبه های نماز جمعه عینا و به طور کامل قرائت می گردد. (مدت مورد نیاز 5 دقیقه)
ضرورت مقام معظم رهبری می فرمایند: حقیقت آن است که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‌هاى بشرى و گنجینه‌ى بزرگ‌ترین ثروت‌هاى بشر یعنى دانش و تحقیق است. دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‌شود و فرآیند کمال بشرى به وسیله‌ى کتاب تحقق مى‌یابد.
کار چیست؟ در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط با ایشان، به معرفی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و این کتاب می پردازیم.
چرا این کتاب؟ کتاب «مهارت های زندگی در سیره نبوی» را با توجه به اهمیت سبک زندگی رضوی و همچنین نیاز همه ما انسان ها به کسب روش های اصیل و معنوی برای داشتن زندگی بهتر در جامعه اسلامی، به شما مردم مومن و محب اهل بیت (علیهم السلام) معرفی می کنیم. 
متن معرفی محتوا کتاب « مهارت های زندگی در سیره نبوی » نوشته آقای محمد رضا شرفی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که توسط انتشارات به نشر چاپ و عرضه شده است.این کتاب به عنوان یکی از منابع مهم در عرصه های آموزش خانواده با موضوعاتی همچون «مهارت های زندگی»، «مهارت های خانوادگی» و «مهارت های فرزند پروری» و همچنین نمونه هایی از مهارت های زندگی در سیره اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه امام رضا (ع) می باشد. بهره گیری از آیات قرآن کریم، ارجاع به منابع حدیثی در استخراج احادیث رضوی و دیگر روایات ائمه (علیهم السلام)، استناد به آموزه های نبوی و نیز تنظیم نمایه هایی چون نمایه احادیث رضوی، نمایه رجالی و نمایه اصطلاحات مهارت های زندگی از ویژگی های این اثر است. در این کتاب آمده است که امام رضا (ع) به یونس ابن عبدالرحمان می فرمایند: «ای یونس، بکوش همیشه با مردم به اندازه معرفت آنان سخن بگویی و معارف الهی را برای شان بیان نمایی. از بیان مسایلی که درک نمی کنند خودداری کن.»! در بحث جامعیت این کتاب نیز میتوان به قسمتی از متن مراجعه کرد که در آن پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «کسی که به برادر مسلمان خود احترام می گذارد، خدا را احترام نهاده است.»
متن تاکید نهایی کتاب « مهارت های زندگی در سیره نبوی» نوشته آقای محمد رضا شرفی یکی از کتاب های مناسب برای رده سنی بزرگسال (18 سال به بالا) در حوزه راه و رسم زندگی اسلامی می باشد. « مهارت های زندگی در سیره نبوی» که تا کنون به شمارگان یکصد و بیست و پنج هزار نسخه رسیده است کتاب مناسبی برای شناخت ویژگی ها و سبک زندگی فردی و اجتماعی ائمه معصومین(علیهم السلام) می باشد که هم اکنون در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یکی از منابع این مسابقه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان معرفی شده است.
تاکید مجدد بر نام کتاب لطفا مشخصات کتاب را یادداشت کنید: کتاب « مهارت های زندگی در سیره نبوی» نوشته دکتر محمد رضا شرفی- جهت شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به یکی از کتابخانه های عمومی استان یا به آدرس اینترنتی iranpl.irمراجعه نمایید. آخرین زمان شرکت در جشنواره 1 تیرماه می باشد. جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال است.
شرایط مسابقه این مسابقه در دو سطح فردی و خانوادگی بصورت مکتوب و آنلاین برگزار می گردد که کودکان نیز می توانند در بخش نقاشی این جشنواره شرکت کنند. بیش از صد جایزه نقدی یک میلیون تا ده میلیون ریالی و صدها جایزه غیر نقدی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان به برگزیدگان اهدا می گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.