معرفی کتاب بانوی ملکوت

معرفی کتاب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فرصت  خطبه های نماز جمعه
عنوان کتاب بانوی ملکوت
 
نویسنده آیت الله کریمی جهرمی
موضوع مناسبت جشنواره کتابخوانی رضوی
تاریخ ترویج جمعه29 اردیبهشت ماه
آخرین مهلت مسابقه اول تیر ماه
متنی که در فرصت خطبه های نماز جمعه عینا و به طور کامل قرائت می گردد. (مدت مورد نیاز 5 دقیقه)
ضرورت مقام معظم رهبری می فرمایند: با تلخى باید اعتراف کنیم که رواج کتاب و روحیه‌ى کتابخوانى در میان ملت عزیز ما که خود یکى از مشعل‌داران فرهنگ و کتاب و معرفت در طول تاریخ پس از ظهور اسلام بوده است، بسى کمتر از آن چیزى است که از چنین ملتى انتظار مى‌رود و این پدیده نیز مانند بیشتر پدیده‌هاى ناگوار در کشور ما، نتیجه‌ى فرمانروایى پادشاهان و فرمانروایان ظالم و فاسد و بى‌فرهنگ و بى‌سواد بر این کشور در دویست سال گذشته است.
کار چیست؟ در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، حضرت احمدابن موسی (ع) و حضرت معصومه (س) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط با ایشان، به معرفی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و این کتاب می پردازیم.
چرا این کتاب؟ کتاب « بانوی ملکوت» را با توجه به مقام والا و حیات معنوی کریمه آل محمد(ص) ،حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین اخبار و روایات و احوالات شهر مقدس قم به شما مردم مومن و محب اهل بیت (علیهم السلام) معرفی می کنیم. 
متن معرفی محتوا کتاب « بانوی ملکوت » نوشته آیت الله علی کریمی جهرمی است که توسط انتشارات بوستان کتاب (انتشارات آستان قدس رضوی) چاپ و عرضه شده است. این کتاب در ابتدا به بررسی ویژگی های شهر قم در آینه اخبار و روایات و پس از آن به معرفی سیره و مقام والای چراغ حرم اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) را در چند بخش پرداخته است. درخشش حضرت معصومه (س)، موقعیت و محبوبیت حضرت معصومه(س)، کرامات حضرت و افتخارات و گروهی از مفاخر قم گزیده ای از فصول این کتاب می باشد. نویسنده کتاب که در شهرستان جهرم دیده به جهان گشوده است می نویسد: "آستان سبز «بانوی ملکوت» حضرت فاطمه معصومه (س) تصویری از بهشت الهی است که خدای بزرگ بر بندگان شایسته خویش وعده کرده است؛ آن جا که جان هر زائر مشتاق در ترنم سبز زیارت به تمنای بلند شفاعت نشسته و در حریم آن بانوی باجلال، دل به عطای او بسته است.
متن تاکید نهایی کتاب « بانوی ملکوت » نوشته آیت الله کریمی جهرمی یکی از کتاب های مناسب برای رده سنی بزرگسال (18 سال به بالا) در معرفی حضرت معصومه (س) می باشد. کتاب« بانوی ملکوت» که تاکنون به شمارگان ده هزار نسخه رسیده است کتاب مناسبی برای شناخت ویژگی ها و و سیره زندگی کریمه اهل بیت می باشد که هم اکنون در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یکی از منابع این مسابقه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان معرفی شده است.
تاکید مجدد بر نام کتاب لطفا مشخصات کتاب را یادداشت کنید: کتاب « بانوی ملکوت» نوشته آیت الله کریمی جهرمی- جهت شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به یکی از کتابخانه های عمومی استان یا به آدرس اینترنتی iranpl.ir مراجعه نمایید. آخرین زمان شرکت در جشنواره 1 تیرماه می باشد. جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال است.
شرایط مسابقه این مسابقه در دو سطح فردی و خانوادگی بصورت مکتوب و آنلاین برگزار می گردد که کودکان نیز می توانند در بخش نقاشی این جشنواره شرکت کنند. بیش از صد جایزه نقدی یک میلیون تا ده میلیون ریالی و صدها جایزه غیر نقدی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان به برگزیدگان اهدا می گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.